Rozvrh zimní semestr 

od  11.9. - 9.2. 2018

 

 

 
 

Vinyasa flow yoga:

Zaměřuje se na cvičení pozic jógy v plynutí s dechem. V průběhu celé lekce je praktikována dechová technika /pranájáma/ . Tak zvaná vinyasa - spojení jedné fáze dechu a jedné pozice, je základní charakteristikou Vinyasa flow yogy. Cvičení je vhodné pro středně pokročilé cvičence v józe, kteří mají chuť se vydat na cestu poznání svého těla a mysli. Cvičení dokonale rozvíjí flexibilitu a sílu celého těla, velice účinně ozdravuje, očišťuje organismus a celé tělo a zbavuje únavy, napětí a stresu.

Power jóga:

Dynamické lekce jógy, které jsou založené na pravidelném opakování základních yogových pozic (asán) a jsou dynamicky řazeny za sebou. Je zaměřena na: zlepšení kvality dechu, vyrovnávání svalové nerovnováhy, tvarování problémových partií, zlepšení svalového napětí, flexibility, uvolnění a relaxaci.. Přijďte se nadechnout a okusit dynamický trénink pro mysl i tělo.

Jóga terapie/Hatha jóga/Jóga pro všechny/Ranní jóga/Jemná jóga

Jemná jóga díky které objevíme svůj dech, něžně zapracujeme s naší ohebností a pohyblivostí kloubů, zapojíme svaly a naučíme se koncentrovat. Necháme se unášet dynamickým sledem asán v klidnějším tempu než -li power yoga či vinyasa flow. Rozproudíme energii v těle, tak jak nám dovolí naše množnosti a fyzické podmínky. Cvičit budeme zejména pro terapeutický účinek pozic. Vítáni jsou úplní začátečníci i Ti co již zahájili svou jógovou praxi.

Jóga s pomůckami:

TĚLO, MYSL, DUŠE dostat všechny tyto tři složky do harmonie, právě o to se snaží cesta jógy. Dosáhnout tělesného zdraví, klidu mysli a duchovního naplnění může člověk mnoha cestami. Iyengarova metoda - jóga s pomůckami představuje odstupňovaný systematický přístup k józe, který klade velký důraz na přesnost pohybu a tím na získání maximálního účinku cvičení. Jóga je určena začátečníkům i těm, kteří chtějí prohloubit svou praxi.

Gravid jóga/ Cvičení na míči v těh.

Těhotenská jóga nebo-li Gravid jóga je určena všem nastávajícím maminkám. Po ukončeném 13. týdnu těhotenství vás zveme na jemnou praxi jógy s ohledem na stupeň vaší gravidity a fyzické kondice. V rámci kurzu si představíme cvičební sestavu, kterou po skončení kurzu budete moci nadále cvičit sami doma. Cvičení vám přinese úlevu od bolesti zad, odlehčí vám od pocitu těžkých nohou a otoků v těle, naučí vás správně dýchat. V kurzu zabrousíme rovněž k dechovým cvičením, které uplatníte u porodu a k úlevovým pozicím, které se vám budou hodit nejen v den D, ale rovněž v šestinedělí.

   Cvičení na gymnastických míčích se využívá především k protahování jednotlivých částí těla, jako je krk, záda, stehna či hýždě a jejich lehké posilování. Při pohupování na míči mají navíc na plod velmi pozitivní vliv právě houpavé pohyby, které v miminku údajně vyvolávají pocit spokojenosti. Velká výhoda cvičení na gymnastickém míči během těhotenství tkví především v neustálém udržování hladiny fyzičky na standardní úrovni. Spousta nastávajících maminek totiž výrazně omezí s příchodem těhotenství své aktivity a mají posléze problémy fyzicky zvládnout porod    i následnou péči o miminko. Cvičení na míči je tak skvělou alternativou, pokud byla žena před těhotenstvím zvyklá intenzivně cvičit a chce si udržet svou fyzickou kondici. zdroj: gymnasticky-mic.cz

Začátky kurzů: 12.9. -19.12. (15 lekcí), 2.1. - 10.4. (15 lekcí), 17.4 - 26.6.(9 lekcí) 

 

Dětská jóga

Během lekce jógy pro děti se vaši nejmenší naučí objevovat své tělo, dech i mysl veselým a hravým způsobem. Jóga má na dětské tělo velmi blahodárný vliv. S pomocí obrázků, jednoduchých her a napodobování děti získají lepší koordinaci, flexibilitu a vědomí svého těla.

 Lekce probíhá bez přítomnosti rodičů.

Pilates:

Sestava posilovacích a protahovacích cviků, která na základě spolupráce těla a mysli tvaruje tělo.Kdo to byl? Joseph Hubertus Pilates se narodil v Německu v r. 1880 jako dítě trpící astmatem, křivicí a revmatickou horečkou. Jeho odhodlání být zdravý ho vedlo ke studiu východních a západních forem cvičení. Výsledkem byla metoda zvaná kontrologie, dnes nazývaná jeho jménem.Pro koho je vhodná? Pro mladé i starší, fyzicky aktivní i méně aktivní, vhodné jako pokračování rehabilitační léčby. Doplňuje vhodně různé sporty, např. běh, plavání, chůzi, golf, lyžování aj. Co potřebujete? Pohodlný oděv, cvičí se na zemi na podložkách bez bot. Co z toho? Propracované zádové, břišní a hýžďové svalstvo jako základ správného držení těla, rozvoj koordinace, síly, rovnováhy, pružnosti, dýchání.

 

Hormonální jóga 8 týdenní kurz nebo víkendové semináře

 

Hormonální jógová terapie je přírodní řešení problémů hormonální nerovnováhy, její zakladatelkou je Dinah Rodrigues z Brazílie. Jedná se o ucelenou sestavu cviků, které jsou určené přímo pro ženy k vyladění hormonálního systému kdykoli během reprodukčního období a po menopauze. Je zaměřená na postupné zmírnění a odstranění potíží, způsobených nízkou hladinou hormonů. Je to jediná jógová terapie, která je podložena vědeckou studií. Doporučuje se cvičit preventivně po 35. roce, kdy fyziologicky začínají klesat hladiny hormonů v těle. Výuka probíhá formou osmi týdenního kurzu nebo v podobě víkendových seminářů. Jejich nabídku naleznete v sekci novinky. Více o hormonální józe zde:  www.hormonjoga.cz

 

Důležité na závěr: Hodiny jsou určeny zdravým jedincům. Hodiny nejsou vhodné pro těhotné (pokud není uvedeno jinak)